De beste feedback krijg je van je klasgenoten
;• Na het onderzoek ‘Ontdek de kennis tussen de studenten - De beste feedback krijg je van je klasgenoot’ dat ik deed voor mijn docentenopleiding ‘beeldende vorming’ aan de Amsterdamse School voor de Kunsten bleek het volgende: • Het organiseren en faciliteren van peerfeedback maakt zowel voor docent als student duidelijk welke kennis er daadwerkelijk wel of niet bij de student aanwezig is. • De student krijgt doorhet organiseren van peerfeedback de mogelijkheid om te leren van zijn klasgenoot. • De student die kennis deelt door peerfeedback te geven aan een klasgenoot, onafhankelijk van zijn docenten, vergroot zijn zelfstandigheid en zijn zelfsturing. • Studenten die hun kennis delen, ervaren het geven van peerfeedback als een erkenning en waardering van zijn eigen kennis. • De ontvangende student voelt zich gehoord, beter begrepen en erkend door zijn klasgenoot. • De leerresultaten zijn tijdens dit onderzoek verbeterd. Mijn collega’s en leidinggevenden hebben grote interesse getoond en willen graag dat het project peerfeedback (en de bijbehorende voorwaarde; beoordelingscriteria en leerdoelen) dat ik heb opgestart, voortgezet wordt en zich uitbreidt op andere afdelingen.;Dat er tenminste 1 docenten van alle teams die het instrueren van peerfeedback beheerst en het weer kan overdragen aan andere teamleden. Daarnaast hoop ik ook verdieping aan te brengen in de gebieden die met peerfeedback worden bereikt. (zie punt 11)