Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Communities in het onderwijs

Laatst bijgewerkt op:

Een community biedt organisaties hulp bij het faciliteren, ordenen en bewaren van kennisstromen op één centraal punt waardoor tijd wordt gespaard en de productiviteit en van organisaties wordt verhoogd. De leden van de community werken samen aan hun doel, belang of interesse: online (website, geïntegreerd met intern CRM-systeem en bijvoorbeeld LinkedIn) en/of offline (meetups, evenementen etc.). Een community specifiek voor een mbo-instelling, verbindt studenten, alumni en medewerkers met bedrijven, maatschappelijke organisaties en andere onderwijsinstellingen. Alle leden van de community kunnen onafhankelijk van status en positie in of buiten de organisatie kennis delen, door mee te praten in rubrieken, vragen te stellen of ideeën in te brengen. De kennis wordt expliciet en toegankelijk, zodat persoonlijk intellectueel kapitaal bijdraagt aan de collectieve kennis van de organisatie. Kortom, informatie kan door het gebruik van een community gemakkelijker gegenereerd en gecreëerd worden. De kennis moeten we werkbaar maken, om de kwaliteit van het onderwijs te verhogen. Bijvoorbeeld door op deze manier meer PVB-opdrachten met bedrijven te creëren. Een community zorgt er tevens voor dat mensen zich competenter voelen op het werk en zich mogelijk ook meer betrokken voelen bij de organisatie. Klik voor een impressie en uitleg op deze link: http://vimeo.com/201825516. Ik ben een bevlogen docent, gedreven om studenten én collega’s verder te brengen, met een achtergrond in media en communicatie. Over een jaar is het mijn wens om de community van het Mediacollege Amsterdam online te hebben en de eerste leden hebben dan hun profiel aangemaakt. Ik wil een plan opleveren voor het opzetten van een community, specifiek voor mbo-instellingen.;None;None