Boom-pitch
De variant op de Eindpitch. Aan de hand van de boom (de vijf fasen van de emotionele ontwikkeling) ga ik mijn proces beschrijven. Want ja zelfs Het Onderwijs Pioniers project is te verwoorden volgens de fasen van Došen. Voor meer informatie over de daadwerkelijke inhoud van de fasen: http: afstandnabijheid.weebly.com/model-van-doscaronen.html Fase 1: adaptatiefase (0;0 - 0;6 jaar) In deze fase van het Onderwijs Pioniers traject was ik vanuit de chaos van alle nieuwe informatie die op je afkomt aan het zoeken naar mijn eigen spoor. Hoe ga ik beginnen en welk spoor ga ik volgen? Ik was mijn draad aan het trekken vanuit Onderwijs Pioniers naar mijn eigen project. Fase 2: socialisatiefase (0;6 - 1;6 jaar) In mijn proces begon ik kleine stapjes te zetten, maar ook regelmatig moest ik even bijtanken. Bijtanken deed ik bij de belangrijke ander voor mijn project...de orthopedagoge! Waarvoor dank! Als ik dan weer genoeg 'opgeladen' was dan ging ik zelf op onderzoek uit. Checken of mijn spoor het goede was. Fase 3: eerste individualisatiefase (1;6 - 3;0 jaar) Nu had ik voldoende vertrouwen gekregen in mijn project en mijn eigen kunnen en kennis. Het was tijd om dit te gaan testen. In hoeverre kon ik mee praten met andere mensen over de emotionele ontwikkeling bij mensen met een verstandelijke beperking. De studiedagen die ik heb gevolgd zijn hier vormend in geweest voor mij als persoon. Ik kreeg meer lef en durfde te vertrouwen op mijn eigen opgebouwde kennis. Fase 4: Identificatiefase (3;0 - 7;0 jaar) De tijd van loskomen van mijn eigen opgelegde ordening en regels, maar meer de verbinding zoeken met collega's was aangebroken. Hoe kan ik met anderen overleggen over zaken die ik graag wil realiseren.... Fase 5: Realiteitsbewustwordingsfase (7;0 - 12;0 jaar) De laatste fase van het proces. Wat willen mijn collega's ipv wat wil ik voor mijn collega's. Dit omdraaien van het denken heeft gezorgd voor beweging in het team. Op de laatste teamscholing zijn collega's enthousiast en betrokken aan het werk gegaan met punten waar ze tegen aan lopen in de emotionele ontwikkeling. Deze punten zijn samengevoegd op de "plakmuur" (Liniot) die ik heb gemaakt met, voor en door collega's. Een prachtig resultaat van een spannend proces! En de toekomst zal steeds meer bestaan uit de opgebouwde netwerken o.a. het Pioniersnetwerk, maar ook het netwerk van cluster 3 scholen die hier mee bezig zijn en de contacten die tot stand gekomen zijn op de studiedagen....... Kortom: genoeg beweging om te blijven pionieren!

;None;None