Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Balans binnen Gymnasium Beekvliet

Laatst bijgewerkt op:

Ik wil, met drie collega’s, een cultuuromslag teweegbrengen op het gymnasium waar ik werk als muziekdocent. Het doel is dat ik mijzelf als muziekdocent en wij ons als docent creatieve vakken verder ontwikkelen via een programma gericht op het ontstaan van een balans tussen werken met hoofd, handen en hart.;Ik wil, met drie collega’s, een cultuuromslag teweegbrengen op het gymnasium waar ik werk als muziekdocent. Het doel is dat ik mijzelf als muziekdocent en wij ons als docent creatieve vakken verder ontwikkelen via een programma gericht op het ontstaan van een balans tussen werken met hoofd, handen en hart.;Tweederde van de leerlingen van Gymnasium Beekvliet kiest nu de natuurstroom. Het is nu ook niet mogelijk Muziek of Drama te kiezen in de bovenbouw en Kunst Beeldend wordt als schoolexamenvak weinig gekozen. Mijn overtuiging is dat de leerlingen een meer gebalanceerd lesprogramma moet worden geboden. Ik wil een projectteam opstellen, bestaande uit drie collega’s (één collega met een bèta-achtergrond, één collega met een alfa-achtergrond en één collega met een gamma- achtergrond) en mijzelf, dat onderzoekt bij zowel leerlingen, docenten als de schoolleiding hoe zij deze disbalans ervaren, waar zij denken dat de oorzaak ligt, of zij de situatie zouden willen veranderen en zo ja, of zij een visie hebben over hoe dit zou kunnen. Daarnaast wil ik de keuzemotivatie van leerlingen onderzoeken. Samen met mijn collega’s wil ik vervolgens een visie en plan van aanpak ontwikkelen voor een veranderingsproces binnen de school (inclusief een duidelijk tijdpad). Daarnaast zal in dit plan de opzet van het nieuwe lesprogramma worden beschreven. Naast het projectteam komt er een stuurgroep, o.a. bestaande uit leden van de schoolleiding. Het projectteam houdt wekelijkse, de stuurgroep tweemaandelijkse bijeenkomsten.