Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Atelierrijk

Laatst bijgewerkt op:

;In de onderbouw werken de kinderen in een rijke, dynamische omgeving. De verschillende vakgebieden komen aan bod in betekenisvolle hoeken waar kinderen handelend en onderzoekend tot leren en ontwikkeling kunnen komen. In de midden en bovenbouw verschuift dit accent en ziet de onderwijsruimte en het aanbod er veelal uit als een statisch geheel. Dit moet anders kunnen! Ook hier kunnen de leerdoelen worden vertaald naar uitdagende ateliers waar kinderen zich de leerstof eigen kunnen maken. Op de Hoven hebben we prachtige open leerpleinen om dit te realiseren. Op onze pleinen zijn meerdere onderwijsprofessionals verantwoordelijk voor een grote groep kinderen van van verschillende leeftijden. Als groeischool in een jonge wijk zijn we nu op een punt dat de pleinen 5/6 en 7/8 groter worden. Hier ligt een grote uitdaging om de leerstof te vertalen naar rijke ateliers waar de kinderen zelfstandig en ondernemend tot leren kunnen komen. Als wij dit kunnen realiseren, inspireren en stimuleren wij niet alleen de kinderen, maar ook andere scholen in vernieuwings-, ontwikkelings- en veranderingsprocessen.;