Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Arduino The Game

Laatst bijgewerkt op:

We willen een game ontwikkelen voor Arduino, om daarmee gedifferentieerd leerlingen op onderzoekende wijze meester te maken in het programmeren en bouwen van elektronische schakelingen. Hiermee willen we recht doen aan de verschillen tussen leerlingen en ze een substantieel deel van de “21st century skills” aan te leren.;We willen een game ontwikkelen voor Arduino, om daarmee gedifferentieerd leerlingen op onderzoekende wijze meester te maken in het programmeren en bouwen van elektronische schakelingen. Hiermee willen we recht doen aan de verschillen tussen leerlingen en ze een substantieel deel van de “21st century skills” aan te leren.;Het doel is om onze leerlingen uit havo 4 het keuzeonderwerp Technische Automatisering bij het vak natuurkunde door te laten werken aan de hand van een didactische opzet waarin spelelementen worden benut om leerlingen te motiveren. We willen de leerlingen hun meesterschap op het gebied van elektronica en programmeren zichtbaar laten vergroten aan de hand van opdrachten in een skill tree (vaardigheidsboom). Na het afronden van een opdracht worden de leerlingen steeds direct beloond door de docenten in de vorm van een badge (digitale medaille in de vaardigheidsboom). Aan het einde van het traject zijn de leerlingen competent in het maken van programma’s voor Arduino en het bouwen van elektronische schakelingen, ook op een creatieve manier in open opdrachten. De leerlingen zijn zelf eigenaar van hun leerproces, doordat zij zelf de volgorde van de opdrachten (en dus leerroute) mogen bepalen en ook de opdrachten in hun eigen tempo door kunnen werken. Leerlingen kunnen de opdrachten alleen of in tweetallen uitvoeren om zo ook van elkaar te kunnen leren. Voor Arduino zie: http://www.arduino.cc/