Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Analyse door middel van Serious Games

Laatst bijgewerkt op:

;Wie is de Pionier? Egon Stroop van Kbs de Zonnewijzer in DrontenWat is het idee? Egon wil in één jaar de taal- en rekenvaardigheden van basisschoolleerlingen verbeteren. Om dat resultaat te bereiken zal hij serious games in gaan zetten binnen KBS de Zonnewijzer. Serious games kunnen namelijk op drie manieren zorgen voor beter taal- en rekenonderwijs. Door het spelen van serious games kunnen leerlingen hun vaardigheden te verbeteren. Bovendien kunnen leraren de serious games van hun leerlingen analyseren, om zo het onderwijs passender te maken. Tot slot wil Egon graag aantonen dat serious games tijdsbesparend kunnen zijn voor leraren. Interview Tegen het einde van het Pionierjaar, is Egon geïnterviewd door een medepionier. In dit interview staat het volgende: D.m.v. serious games kunnen kinderen overal ter wereld, 24 uur per dag werken aan hun reken- en taalvaardigheden. Leerkrachten van onze school zetten gamification (aspecten) en coaching om de leerlingen zoveel mogelijk hiermee te laten werken. Wij gebruiken de data van deze games voor onze lessen rekenen en taal.[…]Het meest trots ben ik op dat het niet alleen bij mij in mijn klas een succes is, maar op de hele school. Er zijn scholen in ons bestuur die ook de Rekentuin en Taalzee hebben geïmplementeerd, maar waar het eigenlijk een beetje verzand. Het staat of valt met de analyse van de data. Op dinsdag (de dag dat we analyseren) staan de kinderen te springen om te horen hoeveel sommen  ze hebben gemaakt, waarmee ze vooruit zijn gegaan en op welke plek ze staan in de top 10 van meest gemaakte sommen. Lees hier het volledige interview;