Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

actualisering en verbreding science onderwijs

Laatst bijgewerkt op:

;Vanuit een gedigitaliseerde, cloud-gebaseerde omgeving natuurwetenschappelijke fenomenen in een creatieve, innovatieve, authentieke en gedifferentieerde context, opdracht- en probleem-gestuurd aanbieden, met verbredingen naar robotica, informatica,  webdesign en actuele tech-ontwikkelingen, sterrenkunde en wetenschapsgeschiedenis, waarbij duurzaamheid in relatie met bewustwording, sociale implicatie digitalisering, zorg en verzorging en beroepsoriëntatie betrokken wordt.;We willen in drie jaar tijd, startend dit jaar met twee klassen een leerlijn science en digital technology voor vwo-kernplus (onze vwo-top klas) opzetten. De leerlingen krijgen per jaarlaag 3 uur science en 2 uur digital technology. Uiteindelijk doel is om via de olievlekwerking science voor de hele onderbouw in te zetten. We transformeren traditioneel biologie-, scheikunde- en natuurkundeonderwijs naar een geactualiseerde en gedifferentieerde natuuurwetenschappelijke richting met daarbij verbredingen naar robotica, informatica webdesign en tech-ontwikkelingen. De lessen science worden ontwikkeld met een denktank en een klankbordgroep die de ontwikkelingen monitort. In de denktank nemen deel een architect, een docent onderzoek en ontwerp, een docent kunstmatige intelligentie, de domeinleider bèta, twee docenten natuurkunde waarvan een met een werktuigbouwkunde achtergrond. De projectleider is de aanvrager (ik). In de klankbordgroep zitten een docent natuurkunde, een docent scheikunde, een docent biologie. De science-lessen worden gegeven door een docent biologie, een sterrenkundige en twee docenten natuurkunde. Rollen: Ik ontwikkel met samen met de denktank de “science”poot (drie uur in de week). De twee natuurkundigen ontwikkelen samen met de denktank de Digital Technology poot.